Wednesday, December 11, 2013

Testerdetest

"Wanneer kunnen we nu eens eindelijk gaan testen?" Een veelgestelde vraag momenteel in mijn omgeving. De developer is zo enthousiast, en heeft haar omgeving aangestoken, dat ze vroeg of zij ook testers mocht aandragen. Maar ja. Dan moet je eerst wat hebben hè, om te testen.

Dochter vanmiddag:
 
Het eerste speelveld was nog zonder geluid. Steeds werd er weer wat toegevoegd. Foutjes eruit gehaald. Hij reageert te gevoelig. Hij reageert te ongevoelig. Hij loopt vast. Hij vliegt eruit. Als je hem al een keer gepakt hebt mag je hem niet nog een keer pakken. Hij berekent de score verkeerd. Die ene verkleurt niet goed. Je kunt sjoemelen. Hij is traag. Hij slaat dingen over. Enz. enz.
Totdat we maandagavond dachten dat we er waren. Alle foutjes waren eruit. En toen ontstond het grootste probleem tot nu toe. Op de iPhone van de developer draaide het spel als een zonnetje. Op die van mij niet......
Dus als je je afvraagt waarom het allemaal zo lang duurt?

Testers nog even geduld. Het spel doet het inmiddels. Maar er zijn nog 1001 andere dingetjes. Spelers koppelen. Scores wegschrijven. De stand bijhouden. En niet te vergeten de layout van alle overige schermpjes.