Friday, June 28, 2013

Pas op de plaats

De wild enthousiaste plannen voor 3 varianten van de game in iOS en Android zijn getemperd.
Al is het een simpel spelletje, er zullen heel wat uren in gestoken moeten worden voordat je een app hebt. En op basis van winstdeling wordt een lastig verhaal.
Dus ik ga een gedeelte zelf doen. En alleen het echte programmeerwerk uitbesteden.
Gewoon starten met het basisspel in iOS. Varianten en Android komen later.
“You don’t have to see the whole staircase, just take the first step”

Cindy Nugteren van www.lanceer.nl gaat programmeren. Dat hebben we vanochtend beklonken :-)
Jammer genoeg heeft ze geen lege agenda. De lancering zal pas medio december worden :-(
Cindy komt overigens ook via Twitter :-) Via een tip van @mijnespuntcom

Vanwege het virale effect dacht ik in eerste instantie met iOS en Android tegelijk van start te gaan. Met de gedachte, iemand vertelt maar 1x door dat ie een leuk spelletje heeft gevonden, en als die ander dan geen iPhone heeft gaat de aanbeveling verloren.
Maar het schaarste effect alleen verkrijgbaar in de app store zorgt weer hebberigheid.
Het meeste geld verdien je nog steeds via de App store.
Android heeft veel last van piraterij.
Onder de Androiders zitten relatief meer #gratisdingenzoekers. En ik wil toch op zijn minst mijn investering terug verdienen.
Het aantal Androidgebruikers stijgt veel harder dan iOS. Maar de verdiensten niet. In het artikel wordt 2016 genoemd als break-even. Tegen die tijd hoop ik toch al dusdanig binnengelopen te zijn via de appstore dat de Androidversie er allang is.